9 Kasım 2011 Çarşamba

ALMANYA'YA HOŞGELDİNİZ...

          Babası Türk Annesi Alman altı yaşındaki Cenk'in kim olduğuna dair yaşadığı anlam kargaşası üzerine kurulu film, geçmiş ve günümüz arasında gidip gelmelerle anlatıyor hikayeyi...Benzer pekçok film izledim ve içlerinde hikayesi en iyi oturmuş filmin bu olduğunu düşünüyorum...
         
              Nasıl geldiler , neler yaşadılar,nasıl alıştılar...Bunları bilmek istiyor küçük torun Cenk...Çünkü okul takımında Türk çocukları tarafından Türkçe bilmediği için Türk olarak , Alman çocukları arasında da Türk olduğu için Alman olarak  kabul görmüyor. 
      Hangisiyim diye soruyor ve hikaye böylece büyük torun Canan tarafından yer yer dedemiz yani Almanya'ya göç eden ikinci nesil işçi Hüseyin tarafından tamamlanarak küçük torun Cenk'e  anlatılıyor..


        Hüseyin dede ve babaannenin evinde yapılan bir toplantıda memleketinde aldığı ev ve arsa için hep birlikte Türkiye'ye yolculuğa çıkmayı ve köklerini hatırlamaları için bunu yapmayı rica ediyor çocuklarından...
        Önyargılar ve isteksizlikle başlayan bu seyahat ailenin kendini sorgulama sürecine girmesini sağlıyor...





            Film benim için bu sorgulama süreciyle beraber tadından yenmeyecek bir kıvama geldi ve bittiğinde çok etkilendim...Herkesin içinde biryerine dokunacak bir detay mutlaka bulacağını düşündüğüm bu filmde dikkatimi çeken Alman oyuncu sayısının Türk oyuncu sayısından çok fazla olmasıydı...Bakış açısı ve anlatımıyla gördüm ki,  bir anlamda bu kargaşayı sadece türkler değil  Alman  bir kitle de yaşamış ve halen yaşamaktaydı...

        Yazımı okuyan herkese anlaşıldığı üzere bu filmi mutlaka tavsiye ediyorum...Çünkü bizi anlatıyor...İyi seyirler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder